dinsdag 31 augustus 2010

Zwemmen

Maandag 31 augustus 2010 om 14h00 hadden we afgesproken dat ik Jan zou oppikken bij hem thuis om te gaan zwemmen. De vorige afspraak die we hadden gemaakt was afgesprongen door het feit dat ik was opgeroepen om te gaan werken en dus bijgevolg niet op tijd zou kunnen zijn.

Maar nu kon er niks of toch bijna niks tussenkomen daar ik verlof had. Iets of wat zenuwachtig vertrok ik om jan bij hem thuis op te pikken. Eens aangekomen werd het even spannend, ik was vergeten op welk huisnummer hij woonde. Ik probeerde hem te bereiken via gsm maar de wet van Murphy liet zich gelden en liet mijn gsm dienst weigeren. Na wat aangebeld te hebben aan verscheidene huizen, zonder resultaat echter, zag ik Jan in zijn deuropening verschijnen. Gelukkig.

Na een korte begroeting zetten we onze weg verder naar een lokaal zwembad. Tijdens de trip vroeg ik hem hoe het geweest was gedurende zijn vakantie naar Duitsland. Daar had hij de vorige keer iets van laten horen, dat het op het programma stond. Heel fijn en leerrijk liet hij weten, hij was opgetogen dat hij hier over kon vertellen.

In het zwembad zelf hebben we verscheidene baantjes getrokken en hebben we wat gebabbeld over reizen en het zwemmen zelf. Andere onderwerpen werden niet echt gecontinueerd door Jan. Enkel reizen en zwemmen waren de onderwerpen die moesten aangesneden worden.

Na het zwemmen zijn we dan nog vlug iets gaan drinken in de naburige cafetaria en hebben we wat gepraat over verscheidene onderwerpen. Maar enkel onderwerpen die hem lagen. Zoals zijn muziek waar hij bijna dagelijks mee bezig is. Het gesprek bracht aan het daglicht dat hij geen vrienden heeft en tot op heden nog maar een kortstondige relatie van 3 maanden heeft gehad. Onverstelbaar dat je zulke sociale interacties moet missen in je leven. Ik hoop dan ook dat ik hem daar toch mee kan helpen.

Als ik de dag in zijn geheel bekijk kan ik zeggen dat die geslaagd was en dat Jan er echt van genoten heeft. Dikwijls heb ik een glimlach op zijn gezicht zien verschijnen. Zelf heb ik er ook van genoten, zowel van het zwemmen als van die glimlach.

Volgende keer gaan we hoogstwaarschijnlijk naar de bioscoop, wanneer weet ik nog niet. Jan ging mij een paar data doorgeven zodat ik kan zien welke mogelijk zijn betreffende mijn werk.
Ik kijk er alweer naar uit. Wat ik volgende keer ook ga proberen is hem aansporen om eens mee te doen met een DJ contest. Dit is iets wat hij graag eens wil doen maar tot nu toe nog niet is gelukt door zijn beperking. Ik zal hem dat zetje proberen te geven.

Tot de volgende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten